پارکت چوبی

پارکت چوبی
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
آذر

بسیاری از مردم به طور کلی از استفاده از پارکت چوبی چشم پوشی می کنند چون گران تر از فرش و انواع پوشش های پلاستیکی برای کف است. اما مزایای مهمی که این هزینه اضافی برای شما دارد را نباید ندیده بگیرید.

برخی از این مزایا از این قرار است:

1. چوب با کیفیت ده ها سال عمر می کند. بسیاری از مردم فرش های خود را هر 5 سال یک بار به خاطر نشستن لکه، سوراخ شدگی یا کهنگی و پارگی در اثر کارکرد روزمره عوض می کنند. اما با یک برنامه نگهداری مناسب و حداقلی پارکت سال به سال بهتر می شود.

2. تمیزکاری پارکت آسان تر است و دلیل آن کاملا واضح است. یک برس یا جاروبرقی می تواند کاری کند که پارکت برق بزند. حتی اگر سگ خانگی یا کودکان گل و خاک از حیاط به خانه بیاورند یک طی مرطوب به راحتی همه جا را تمیز می کند ولی روی فرش فاجعه به بار می آید.

woodfloor

  • پارس آرای کوهستان
۰۲
آذر

پارکت چوبی از بلوک های کوچک چوب ساخته شده است که اغلب در اندازه حدود 200 میلی متر تولید می شود. در عین حال اندازه آن بر اساس نیاز قابل تغییر است و به طور کامل به اشکال زاویه دار هندسی مانند مثلث و مربع تولید می شود؛ می توان گفت پارکت چوبی نوعی موزاییک چوبی است. پارکت چوبی در سنگاپور معمولا از چوب ساج سنگاپوری تولید می شود که به صورت محلی در دسترس و نیز ارزان است. علاوه بر این، تخته و الوارهای چوب بلوط، کاج، گردو و لیمو نیز برای این منظور قابل استفاده است. بامبو نیز وسیله ای بسیار محبوب برای تولید پارکت چوبی است. این نوع پارکت چوبی عمر بسیار طولانی دارد و هر زمان که مورد نیازتان باشد می توانید آن را تی بکشید یا جارو کنید. پارکت چوبی  به دلیل قدرت منحصر به فرد و گیر خوبی که روی سطح دارد عمدتا در  NBA مورد استفاده قرار می گیرد.

 مزایای اصلی پارکت چوبی از این قرار است. بهترین شکل پارکت چوبی :

سختی بالایی دارد.

دوام آن بیشتر است.

جلوه آن چشمگیر است.

احساس لذت بخش و خوبی به پا می دهد.

جذابیت ظاهری و ظرافت دکور اتاق را بالا می برد.

معایب پارکت چوبی عبارتند از :

در مکان هایی که آب  به طور منظم جریان دارد و یا از آب استفاده می شود قابل کاربری نیست.

تعمیر و نگهداری آن آسان نیست و گاهی اوقات به یک متخصص نیازمند می شویم.

چون بیش از حد پرهزینه است برای مستاجران توصیه نمی شود.

parket choobi

  • پارس آرای کوهستان